Sunday 22 November 2015

KNIŽNÝ ÚLOVOK / BOOK HAUL: 11/2015

Share this PostPin ThisEmail This

...a Bibliotéka 2015 / and Biblioteka Expo 2015



Obdobie na prelome októbra a novembra, patrí v bratislavskej Inchebe už tradične predajnej výstave kníh Bibliotéka. Tá tohoročná sa konala od 5. do 8. novembra, a keďže knihy v mojom novembrovom Knižnom úlovku som "ulovila" práve tam, časť tohto príspevku bude venovaná Bibliotéke samotnej.
Na výstavy Bibliotéka som zvykla tradične chodiť spolu s kamarátkou, ktorá, rovnako ako ja, obľubuje knihy. Až na posledné tri Bibliotéky, ktoré vždy absolvovala len jedna z nás. Bibliotéku v roku 2013 vynechala ona, keďže bola práve na štúdijnom pobyte v Taliansku, takže som tam bola sama, no boli to nádherné dni, keďže hneď na druhý deň, po dni strávenom medzi knihami, som cestovala do Talianska za ňou. Minuloročnú Bibliotéku som vynechala pre zmenu ja, keďže mi angína nedovolila vstať z postele, no ako bolestné, mi kamarátka ochotne priniesla z Bibliotéky aspoň jednu knihu podľa môjho vlastného výberu. Tohtoročnú Bibliotéku vynechala opäť ona, a hoci bola v tom čase len pár metrov od výstaviska, tento rok už celú jej osobu zamestnával iba mesačný synček :) A tak, aby som neporušila tradíciu, priniesla som z Bibliotéky knihu tentokrát ja jej.

English
The time at the turn of October and November is at Incheba Expo Arena in Bratislava traditionally devoted to the Biblioteka book fair. Biblioteka 2015 was taking place from 5th to 8th November and since the books I acquired for my November Book Haul were mostly acquired at Biblioteka, part of this post is devoted to the book fair expo.
I used to visit Biblioteka together with my friend, a booklover just like me. Except for the last three Bibliotekas, which were attended only by one of us. She skipped the Biblioteka 2013, since she's been staying in Italy, so I had to go to Biblioteka 2013 alone. Though, those were wonderful days since the other day, after the day spent among books, I was travelling to Italy to visit her. Myself, I had to skip Biblioteka 2014 due to tonsillitis, however, as a compensation my dear friend bought me a book of my choice there. She had to skip this year's Biblioteka again, and though she was only few metres away from the Incheba Expo Arena, she was wholly occupied by her only month old son :) So, in order to continue our tradition, now I bought a book for her.



Bibliotéka 2015 priniesla niekoľko knižných pokladov. Jedným z tých úplne najkrajších, bolo trojdimenzionálne vydanie Malého princa, z vydavateľstva Albatros.
Ďalším z pokladov pre mňa bola Marína od Andreja Sládkoviča, v prekrásnom vydaní s ilustráciami Kataríny Vavrovej.
No a moju pozornosť tiež upútala zbierka rozprávok The Snow Queen and Other Winter Tales, v nádhernej edícii viazanej v koži, z vydavateľstva Barnes & Noble.

English
Biblioteka 2015 presented several book treasures. One of the most beautiful was a 3D edition of The Little Prince issued by Albatros publishing.
Another book treasure for me was a remarkable edition of Marína, masterpiece love poem by Andrej Sládkovič, now with illustrations by Slovak painter and graphic artist Katarína Vavrová.
My attention also attracted collection of tales The Snow Queen and Other Winter Tales from the wonderful Barnes & Noble Leatherbound Classic Collection.



Bibliotéka 2015 bola tak ako každý rok taktiež plná zaujímavých rozhovorov so slovenskými i zahraničnými autormi.

English
Biblioteka 2015 was as every year also full of interesting interviews with Slovak and foreign authors.



A teraz už prejdem k novým knižným úlovkom, ktoré v novembri pribudli do mojej knižnice. Z Bibliotéky som si priniesla celkovo 5 kníh. Plus som si odniesla tiež tretí diel Šlabikára šťastia od Pavla Hiraxa Baričáka, ktorý je venovaný vzťahom medzi rodičmi a deťmi, pre moju kamarátku - čerstvú mamičku, a knihu Navždy priatelia od Danielle Steelovej pre moju mamu. Išlo teda o menší nápor na moju peňaženku, ale čo už, život knihomoľa je krásny, no občas aj ťažký ;)

English
And now it's time to introduce the books from my November Book Haul. I brought from Biblioteka 5 books in total. Plus third sequel of the Primer of Happiness by Pavel Hirax Baričák (English translations of the first two books available soon. Please see the links at the bottom of this post) devoted to the relations between parents and children for my dear friend and new mum, and a book by Danielle Steel for my mum. So it was a bit hard for my wallet but, well, the life of a bookworm is beautiful, though, sometimes hard as well ;)


Ako prvú, som si do svojej slovenskej knižnice, kúpila vo výpredaji zbierku diel Vincenta Šikulu, z vydavateľstva Tatran. Hrubá kniha (tie mám najradšej), v peknej klasickej edícii, ktorej vnútorný obal tvorí kópia rukopisu samotného autora. Konečne mám slovenskú knihu, ktorú neprečítam len tak za pár dní.

English
First, I purchased a new addition to my Slovak library an off-price collection of works by Vincent Šikula, Slovak novelist, poet and playwright. Thick book (I love them best), in a neat classic edition, with copy of author's handwriting on the inside of the cover. Finally I have a Slovak book I won't be done with within a few days.




Na Bibliotéku 2015 som prišla s cieľom využiť zľavy, ktoré kníhkupectvá pri tejto príležitosti vždy ponúkajú, a pridať do svojej knižnice pár kníh, ktoré som si už dávno chcela kúpiť.
Jednou z nich je aj Emma, z nádhernej slovenskej edície kníh od Jane Austenovej z vydavateľstva Slovart. V mojej knižnici je to po knihe Láska slečny Eliotovej, v poradí druhá kniha z tejto edície. Emmu som začala čítať hneď po príchode domov.

English
I came to Biblioteka with intention to take advantage of discounts offered by bookshops on this occasion and add to my library some books I've been long craving for.
One of such is Emma from our wonderful Slovak edition of books by Jane Austen from the Slovart publishing. After Persuasion, it's a second book from this edition in my library. I've started to read Emma right after I returned home.



Ďalšími knihami, ktoré som mala už vopred v pláne kúpiť práve na Bibliotéke, sú prvé dve časti Harryho Pottera. Áno, som čierna ovca, ktorá Harryho naozaj ešte nečítala. Keď som sa konečne rozhodla, že si ho prečítam, trvalo mi ešte vyše roka, kým som sa konečne rozhodla či budem čítať v angličtine alebo slovenčine a ktorú edíciu si vyberiem tak, aby bola dostupná, cenovo prijateľná a zároveň, aby sa nádherne vynímala v mojej knižnici. Až som sa napokon rozhodla pre túto nádherne farebnú, detskú paperback edíciu z vydavateľstva Bloomsbury. Keďže ide o bestseller, bála som sa, že jedna časť mi stačiť nebude a tak som si vzala hneď dve časti. Pre istotu. Už sa neviem dočkať kedy sa pustím do čítania.

English
Another books I've been planning to buy on Biblioteka were two beginning parts of Harry Potter. Yes, I am the black sheep, who really haven't read Harry Potter, yet. When I've finally decided on whether I am going to read it in English or in Slovak, it took me more than a year to decide on which edition to choose, so that it is both available, not too expensive and would look beautiful on my shelf. So I eventually opted for this wonderful Bloomsbury edition of colourful children's paperbacks. Since it is a best-seller, I was afraid that only one part won't be enough for me so I took two. Better to be safe than sorry ;) I can't wait to start to read them.




Ďalšou knihou v mojom novembrovom knižnom úlovku, ktorá ale nepochádza z Bibliotéky, lež z internetového kníhkupectva, je kniha Ella Enchanted od Gail Carsonovej Levinovej. Kniha v našich končinách možno nie je až taká známa ako jej filmové spracovanie do rozprávky Začarovaná Ella, s Anne Hathaway v hlavnej úlohe. Knižka ma veľmi príjemne prekvapila hneď po rozbalení obálky, nádhernou ilustráciou na obale a embosovaným, zlatým názvom. Mnohí tvrdia, že film nie je až taký dobrý ako kniha (ako zvyčajne ;), takže sa aj na čítanie tejto knižky už neviem dočkať.
Vianoce sa blížia a na mojom zozname kníh na prečítane už čakajú takmer samé rozprávky. A myslím si, že presne tak by to malo byť :)

English
Another book in my November Book Haul, though not acquired at Biblioteka but purchased from an internet bookstore, is Ella Enchanted by Gail Carson Levine. If you don't know the book you will maybe know the film starring Anne Hathaway. The book surprised me just after opening of the envelope with its enchanting illustration on the cover and embossed golden title. Many people are of that opinion that the film was not so good as the book (as usual ;), so I can't wait to start to read this book, too.
Christmas is coming and my "To Be Read" list is almost full of fairytales. And I think that this is exactly how it should be :)



No a posledná kniha, ktorú som si priniesla z Bibliotéky do svojej knižnice, je kuchárska kniha s názvom Šik varenie, pre šik dievčatá s podtitulom Zdravé jedlá pre tie, čo nemajú veľa času, čo znie celkom ako ja, najmä ten podtitul, takže som si ju kúpila. Kuchárska kniha od svetoznámej kuchárky Jennifer Joyceovej, prichádza okrem zdravých a rýchlych receptov, aj so zaujímavým spracovaním, plným elegantných ilustrácií.

English
And the last book purchased at Biblioteka is a cookbook titled Skinny Meals in Heels and subtitled Figure-friendly dishes for girls on the move. It sounds so much like me, especially the last part of the subtitle, so I bought it. The book by the well-known cook Jennifer Joyce comes with healthy recipes in an interesting edition full of chic illustrations.





No comments:

Post a Comment