Tuesday 30 June 2015

Knižný úlovok / Book Haul: 06/2015

Share this PostPin ThisEmail This


Jún je prípravou na leto, a taký je aj môj júnový knižný úlovok. Jeho obsah som vyberala na základe toho, čo by som si najradšej prečítala počas letných dní. Vzbrala som si 2 knihy nádherné z vonku i z vnútra.
/
June is preparation for summer, and so is my June book haul. I've chosen it's contents on basis of what I would prefer to read during summer days. I've chosen two books, beautiful from the inside out.



Mojou prvou voľbou, o ktorej som bola rozhodnutá, že musí patriť na môj letný čitateľský zoznam, je The Blue Castle od Lucy Maud Montgomeryovej. Vyrástla som na Anne zo Zeleného domu, ktora bola na Slovensku asi najznámejšia spomedzi Montgomeryovej postáv. Snívajúca no cieľavedomá Anna bola mojou obľúbenou postavou. Bolo to len nedávno, čo som zistila, že Lucy Maud Montgomeryová napísala okrem Anny aj veľa ďalších kníh a sérií. Na knihu The Blue Castle som na Goodreads našla len samé pozitívne a skutočne očarené hodnotenia, a preto nesmie chýbať ani na mojom čitateľskom zozname a už sa neviem dočkať, kedy sa pustím do čítania.
/
My first choice, I was sure it has to belong to my summer reading list, is The Blue Castle by Lucy Maud Montgomery. I grew up with Anne of Green Gables, probably best known here in Slovakia of all Montgomery's characters. Dreamy but ambitious Anne was my favourite character. Only recently, I've got to know that Montgomery wrote many other books and series besides Anne. For The Blue Castle I've found only positive and truly amazed ratings on Goodreads, and therefore it should noway miss on my reading list and I can't wait to start to read it.



Mojou druhou voľbou bola rovnako mimoriadne pozitívne hodnotená kniha A Tree Grows in Brooklyn od Betty Smith. Hoci kniha patrí v americkej literatúre ku klasike, nikdy predtým som sa s ňou nestretla. To však nemení nič na fakte, že sa na tento dojímavý príbeh o dospievajúcej Francie Nolan mimoriadne teším.
/
My second choice was equally superlatively rated book A Tree Grows in Brooklyn by Betty Smith. Although the book belongs to the classic in American literature, I've never came across it before. However, this does not change the fact that I am really looking forward to read the moving story of  the coming-of-age Francie Nolan.



No comments:

Post a Comment